REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
https://www.carmaro.pl/
Wersja
Regulamin: 1.0. Data Publikacji: 24.03.2022
Data ostatniej aktualizacji: 24.03.2022
1. Definicje
Administrator/Sprzedawca |
oznacza: CarMaro Karolina Romańska, NIP: 8681862131 |
Dane Kontaktowe Sprzedawcy |
adres poczty
elektronicznej: kontakt@carmaro.pl numer telefonu: 516358684 adres siedziby: Krzęczków 20a, 32-700 Bochnia |
Formularz zamówienia |
oznacza formularz służący do złożenia zamówienia na Produkty w Sklepie. Uzupełnienie Formularza
wymaga (i) uprzedniego dodania
wybranych Produktów do koszyka, (ii) określenie sposobu dostawy, (iii) sposobu płatności, a także (iv) uzupełnienia danych identyfikacyjnych Klienta, tj. imię, nazwisko, adres e-mail,
telefon, adres wysyłki, dane niezbędne do wystawienia faktury VAT). |
Klient/Użytkownik |
oznacza Konsumenta, Przedsiębiorcę lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta,
będący osobą fizyczną, jednostką organizacyjną, lub osobą prawną, który dokonuje zakupów w Sklepie i zawiera Umowę o dostarczenie treści
cyfrowych lub Umowę sprzedaży. |
Przedsiębiorca |
oznacza osobę fizyczną lub osobą prawną, prowadzącą działalność gospodarczą,
która nie jest ani Konsumentem, ani
Przedsiębiorcą na prawach konsumenta i dokonuje zakupu w Sklepie zawierając Umowę sprzedaży lub Umowę o dostarczenie
treści cyfrowych w związku z wykonywaną działalnością
gospodarczą i posiada dla niej zawodowy charakter. |
Konsument |
oznacza osobę fizyczną zawierającą Umowę sprzedaży lub Umowę o dostarczenie
treści cyfrowych niezwiązaną bezpośrednio z jej
działalnością gospodarczą lub zawodową (zgodnie z art. 221 Kodeksu cywilnego). |
Przedsiębiorca na prawach
konsumenta |
oznacza osobę fizyczną prowadząca działalność
gospodarczą, która zawiera Umowę sprzedaży lub Umowę o dostarczenie treści
cyfrowych, która jest bezpośrednio związana z działalnością gospodarczą tej
osoby, ale z treści Umowy wynika, że umowa ta nie posiada dla tej osoby charakteru
zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie
przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
(CEIDG). |
Usługi elektroniczne |
oznacza ogół usług, które
Administrator świadczy w ramach Sklepu Internetowego na rzecz Klientów. |
Konto Klienta |
oznacza indywidualny dostęp danego
Klienta do Serwisu, określany nazwą użytkownika (loginem), która jako
unikalne i niepowtarzalne oznaczenie użytkownika pozwala na jego
identyfikację oraz hasłem w postaci ciągu znaków zabezpieczających
dostęp do Konta. Konto Klienta umożliwia
dostęp do zakupionych wcześniej Produktów. |
Produkt |
oznacza oferowany w Sklepie produkt
fizyczny, usługę lub produkt będący treścią
cyfrową, których opis oraz cena są dostępne
przy każdym z prezentowanych produktów. |
Umowa sprzedaży |
oznacza umowę zawieraną pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, której przedmiotem są Produkty będące produktami fizycznymi lub
usługami oferowanymi
przez Sprzedawcę, dostarczane lub
udostępniane Klientowi w
zamian za otrzymanie ceny lub umówionego wynagrodzenia. |
Umowa o dostarczenie treści
cyfrowej |
oznacza umowę zawieraną pomiędzy Sprzedawcą a
Klientem, której przedmiotem są Produkty będące treściami cyfrowymi w
rozumieniu przepisów ustawy o prawach konsumenta, udostępniane przez Sprzedawcę w zamian za umówione wynagrodzenie. |
Umowy |
oznacza Umowę
sprzedaży oraz Umowę o
dostarczenie treści cyfrowej. |
Zamówienie |
oznacza oświadczenie woli składane
za pośrednictwem Formularza
zamówienia, zmierzające do zawarcia Umowy sprzedaży lub Umowy o dostarczenie treści
cyfrowej. |
Serwis |
oznacza dostępną po
zalogowaniu do Konta na Stronie Internetowej przestrzeń, w której oferowane są Produkty. |
Sklep/Sklep Internetowy |
oznacza sklep internetowy dostępny na Stronie Internetowej, którego częścią
jest Serwis. |
Strona Internetowa |
oznacza stronę internetową www https://www.carmaro.pl/, pod którą Administrator prowadzi Sklep oraz zapewnia dostęp do
Serwisu. |
Regulamin |
oznacza niniejszy regulamin funkcjonowania
Sklepu. |
2. Postanowienia
ogólne
1.
Regulamin
określa sposób w jaki
można robić zakupy w Sklepie Internetowym, w tym precyzuje zasady składania Zamówień oraz dokonywania płatności, a także informuje o
przysługujących
Klientom prawach, w tym warunkach zawieranych Umów.
2.
Regulamin nie mają na celu ograniczać, ani wyłączać jakichkolwiek praw przysługujących Konsumentom na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. Wszelkie potencjalne
wątpliwości będą interpretowane na korzyść konsumenta.
3.
Sklep Internetowy jest
prowadzony przez Administratora, którego dane identyfikacyjne zostały wskazane w Danych Kontaktowych
Sprzedawcy.
4.
Z Administratorem można skontaktować się w każdej sprawie
związanej z funkcjonowaniem Sklepu Internetowego wykorzystując Dane Kontaktowe Sprzedawcy.
5.
Informacje dotyczące Produktów dostępne w Sklepie nie stanowią oferty w rozumieniu
właściwych przepisów Kodeksu cywilnego, lecz zaproszenie do zawarcia Umowy.
6.
Administrator w ramach Sklepu
świadczy Usługi elektroniczne
odpłatnie lub bez pobierania z tego tytułu
wynagrodzenia.
7.
Do Usług elektronicznych świadczonych bezpłatnie należą w
szczególności usługi:
a) dostępu
do Sklepu oraz możliwości zapoznania się z
treściami dostępnymi nieodpłatnie bez ograniczeń dla Użytkowników,
b) otrzymywania od Administratora informacji handlowych w formie
wiadomości e-mail przesyłanych na podany przez Użytkownika adres poczty
elektronicznej,
c) założenia i utrzymania Konta Klienta.
8.
Do Usług elektronicznych świadczonych odpłatnie należy
oferowanie przez Sprzedawcę
Produktów, a następnie zawieranie Umów
sprzedaży lub Umów o dostarczenie treści cyfrowych.
9.
Regulamin jest nieodpłatnie
udostępniany każdemu Użytkownikowi przed zawarciem umowy w sposób, który
umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalenie treści Regulaminu
za pomocą systemu teleinformatycznego, z którego korzysta Użytkownik.
10. Użytkownik ma obowiązek zapoznać się z
treścią Regulaminu przed zawarciem umowy. Jeżeli nie
akceptuje ich postanowień, nie powinien korzystać ze Sklepu Internetowego. Jeżeli natomiast
zapoznał się z ich treścią w sposób opisany wyżej, jest związany ich
postanowieniami.
11. Wszystkie ceny produktów podane na
stronach Sklepu są cenami brutto (razem z podatkiem VAT) w polskich
złotych
12. Sprzedawca ma prawo do
organizowania okazjonalnych konkursów i promocji,
których warunki każdorazowo zostaną podane na stronie internetowej Sklepu.
3. Wymagania
techniczne i zasady korzystania ze Sklepu
1.
W celu korzystania ze Sklepu
Internetowego konieczne jest spełnienie następujących minimalnych wymagań technicznych:
a)
dostęp do urządzenia (komputera, laptopa, smartphonu), podłączonego do sieci Internet,
b)
zainstalowany i aktualny
system operacyjny oraz przeglądarka internetowa,
c)
posiadanie aktywnego konta
poczty elektronicznej (e-mail).
2.
Jeżeli do prawidłowego
korzystania z poszczególnych Usług elektronicznych
konieczne będą dodatkowe wymagania techniczne, Administrator poinformuje o tym
Użytkownika przed zawarciem Umowy.
3.
Użytkownik powinien dbać o bezpieczeństwo podczas korzystania ze Sklepu Internetowego, oraz wyposażyć wykorzystywane urządzenie w podstawowe środki
bezpieczeństwa technicznego w postaci programu antywirusowego.
4.
W razie problemów związanych
z korzystaniem ze Sklepu Internetowego, Użytkownik powinien wysłać wiadomość zawierającą zwięzły opis problemu na adres e-mail podany w Danych Kontaktowych Sprzedawcy.
5.
Użytkownik jest zobowiązany do
niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa
(treści propagujących przemoc, zniesławiających lub
naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich), jak również
zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z
dobrymi obyczajami, szanując prawa własności intelektualnej
Administratora oraz osób trzecich. Użytkownik jest zobowiązany do korzystania ze
Sklepu internetowego w sposób niezakłócający jego funkcjonowanie, w szczególności
poprzez użycie złośliwego oprogramowania lub innych urządzeń zakłócających.
6.
Użytkownik jest odpowiedzialny za zabezpieczenie loginu i hasła
przed udostępnieniem ich osobom nieuprawnionym. Udostępnienie loginu i hasła osobom nieuprawnionym może
przyczynić się do naruszenia bezpieczeństwa Sklepu Internetowego oraz może skutkować blokadą dostępu Sklepu Internetowego.
7.
Sklep Internetowy oraz wszystkie jego elementy, w
szczególności w postaci treści i warstwy graficznej, opisów produktowych, są chronione przepisami prawa własności
intelektualnej, w tym mogą być chronione jako utwory prawa autorskiego.
Zabronione jest ich rozpowszechnianie, publikowanie
lub kopiowanie, w całości lub w części, bez uprzedniej zgody Administratora.
4. Zawarcie
i wykonanie Umów
1.
Umowa sprzedaży jest zawierana poprzez złożenie Zamówienia w Sklepie. Przedmiotem tej Umowy jest zobowiązanie Sprzedawcy do wydania Produktu, a ze strony Klienta –
zobowiązanie do zapłaty ceny. W celu zawarcia Umowy sprzedaży nie jest wymagane posiadanie Konta przez
Użytkownika.
2.
Umowa o
dostarczenie treści cyfrowej jest zawierana poprzez złożenie Zamówienia. Przedmiotem tej Umowy jest zobowiązanie Sprzedawcy do dostarczenia Produktu oraz
założenie i utrzymanie Konta Klienta, a ze strony Klienta – zobowiązanie do
zapłaty umówionego wynagrodzenia.
3.
Zamówienia można składać
przez siedem dni w tygodniu, dwadzieścia cztery godziny na dobę.
4.
Warunkiem złożenia Zamówienia
jest:
a)
w przypadku Umowy sprzedaży wybranie Produktu będącego przedmiotem Zamówienia oraz wskazanie cech
(rozmiar, kolor lub inne), w celu jego umieszczenia w wirtualnym koszyku,
poprzez użycie przycisku „Dodaj do koszyka” lub innej funkcjonalności o równoznacznej treści,
b)
prawidłowe i kompletne wypełnienie
Formularza zamówienia, a w przypadku Umowy sprzedaży podanie imienia, nazwiska, adresu e-mail Klienta, adresu do wysyłki, danych kontaktowych i danych do faktury, jeżeli
wybrano,
c)
zaakceptowanie warunków Regulaminu,
d)
w przypadku Umów o dostarczenie treści cyfrowej zaakceptowanie
oświadczenia o zgodzie na wykonanie usługi przed upływem terminu do odstąpienia od umowy (utrata prawa odstąpienia
od umowy),
e)
zapłata ceny lub wynagrodzenia za pomocą wybranego operatora płatności lub w innych sposób wskazany przez
Sprzedawcę.
5.
Naciśnięcie
przycisku „Zapłać teraz”, „Zamawiam i płacę” (lub innego o równoznacznym brzmieniu) jest równoznaczne
ze złożeniem Zamówienia.
6.
Po
kliknięciu przycisku finalizującego „Zapłać teraz” ,„Zamawiam i płacę” (lub innego
o równoznacznym brzmieniu) Klient będzie miał możliwość wyboru operatora płatności i zostanie w sposób automatyczny przekierowany do
okienka płatności obsługiwanej przez wybranego operatora.
7.
Z chwilą
dokonania zapłaty dochodzi do zawarcia Umowy sprzedaży lub Umowy o dostarczenie treści cyfrowej.
8.
Poprawne
wypełnienie formularzy zakupowych potwierdzane jest na ekranie z wyświetlonym podsumowaniem Zamówienia, a w
przypadku wyboru płatności za pośrednictwem operatorów
płatności on-line, w tym
np. PayU, wybrany operator
płatności wysyła dodatkowo informację o danych transakcji na wskazany przez
Klienta adres e-mail.
9.
Sprzedawca
może udostępnić następujące formy
płatności:
a) Płatność za pomocą
operatora płatności: PayU (https://www.payu.pl);
b) Płatność za pomocą
karty VISA lub Mastercard;
c) Płatność za pomocą przelewu na rachunek bankowy.
10.
Klient
jest zobowiązany do zapłaty ceny w pełnej wysokości w terminie 7 dni od dnia
złożenia Zamówienia. W przypadku niedopełnienia tego obowiązku Umowę sprzedaży lub Umowę o
dostarczenie treści cyfrowych uważa się za niezawartą.
11.
Sprzedawca
oferuje dostawę Produktów za pomocą współpracujących firm kurierskich (np. InPost, Orlen Paczka, DPD). Termin dostawy jest każdorazowo
wskazany na stronie produktu.
12.
O
kosztach dostawy, płatności lub innych dodatkowych kosztach
Sprzedawca informuje w Formularzu Zamówienia przed jego złożeniem.
13.
Na
podany w Formularzu zamówienia adres e-mail będą wysłane
informacje dotyczące realizacji Zamówienia, opłacenia Zamówienia, dostęp do
Produktu, a także, w przypadku udzielenia zgody przy rejestracji konta Klienta lub
składaniu Zamówienia, informacje handlowe lub marketingowe.
14.
Sprzedawca
niezwłocznie potwierdza otrzymanie Zamówienia oraz równocześnie przyjmuje je do
realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego
przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi
wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty
elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o
otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do
realizacji lub potwierdzenie zawarcia Umowy.
15.
Sprzedawca świadczy usługę utrzymania Konta Klienta w
czasie co najmniej roku od dnia zawarcia Umowy o dostarczenie treści cyfrowej lub Umowy sprzedaży, jeśli Użytkownik założył Konto.
16.
Użytkownik ma prawo do złożenia reklamacji na świadczone Usługi
elektroniczne odpłatne.
17.
Reklamację
można złożyć poprzez e-mail na adres poczty elektronicznej podany w Danych
Kontaktowych Sprzedawcy. Reklamacja powinna zawierać co najmniej dane identyfikujące osobę składającą reklamację oraz przedmiot
reklamacji ze zwięzłym opisem okoliczności.
18.
Administrator
rozpatruje reklamacje w ciągu 14 dni od dnia otrzymania.
5. Produkty
1.
W Sklepie oferowane są
Produkty różnych branż, bądź Produkty stanowiące treści cyfrowe w rozumieniu art. 38 ust. 13 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
2.
W związku z zawieraną Umową sprzedaży Sprzedawca dostarcza Klientowi zamówiony przez
niego Produkt,
odpowiadający specyfikacji określonej w Zamówieniu.
3.
W przypadku zawarcia
Umowy o dostarczenie treści cyfrowych Klient uzyskuje dostęp do Produktu poprzez:
a) bezpośrednią
możliwość pobrania z wiadomości e-mail lub możliwość pobrania za pomocą linku
zawartego w wiadomości e-mail wysłanej na adres e-mail podany w Formularzu zamówienia;
b) przesłanie
Klientowi danych dostępowych do utworzonego do Konta,
w ramach którego Klient uzyskuje dostęp do Produktu.
4.
Z chwilą
wysłania wiadomości, o których mowa w lit. a) – b) powyżej, treści cyfrowe
objęte przedmiotem zamówienia uważa się za
dostarczone w całości Klientowi. Sprzedawca nie świadczy na rzecz Użytkownika jakiejkolwiek
dodatkowej pomocy przy korzystaniu z Produktu.
5.
Konsument lub Przedsiębiorca na
prawach konsumenta, wyrażając zgodę na
wykonanie dostarczenie
Produktu będącego treścią cyfrową przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy o dostarczenie
treści cyfrowych, utraci w ten
sposób prawo do odstąpienia od tej umowy.
6.
Użytkownik
może zgłosić żądanie usunięcia Konta Klienta. W tym celu Użytkownik wysyła do
Sprzedawcy oświadczenie o rozwiązaniu umowy o świadczenie
Usług elektronicznych. Administrator usunie Konto w terminie 14
dni od dnia otrzymania żądania.
7.
W
przypadku Produktów będących treściami cyfrowymi Sprzedawca udziela
Klientowi licencji na zakupione Produkty, a Klient jest zobowiązany do korzystania z tego Produktu zgodnie z poniższymi warunkami licencji.
8.
Klient ma prawo korzystać
z zakupionych Produktów tylko na własny użytek, zgodnie z Zamówieniem, oraz obowiązującymi
przepisami prawa. Zakupiony Produkt nie może być
przedmiotem odsprzedaży czy dystrybucji i sprzedaży handlowej.
9.
Licencja, o której mowa w ust. 1, nie obejmuje prawa do:
a)
trwałego lub czasowego zwielokrotnienia Produktu
w całości lub w części, w celu innym niż utworzenie kopii na własny użytek,
b)
wprowadzania jakichkolwiek innych zmian w części lub w
całości Produktu,
c)
odpłatnego rozpowszechniania Produktu
jakimikolwiek środkami i w jakiejkolwiek formie,
d)
nieodpłatnego rozpowszechniania Produktu
jakimikolwiek środkami i w jakiejkolwiek
formie.
6. Odpowiedzialność
za wady
1.
Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia Klientowi produktu wolnego
od wad. Sprzedawca ponosi
odpowiedzialność wobec Klienta, jeżeli sprzedany
produkt ma wadę fizyczną lub prawną. Szczegóły dotyczące rękojmi za wady regulują przepisy
Kodeksu cywilnego.
2.
W
przypadku, gdy
Klient
stwierdzi wadę produktu, powinien poinformować Sprzedawcę, określając
jednocześnie swoje roszczenie związane ze stwierdzoną wadą lub składając
oświadczenie stosownej treści.
3.
W celu
złożenia reklamacji Klient powinien złożyć reklamację za pomocą poczty elektronicznej lub listem na Dane Kontaktowe
Sprzedawcy. Sprzedawca
udostępnia wzór formularza reklamacyjnego, którym Klient może się posłużyć
według swojej wygody, dostępny po kliknięciu przycisku „Pobierz” pod adresem Strony
Internetowej.
4.
O
rozpatrzeniu reklamacji i jej wyniku Sprzedający
powiadomi Klienta w wiadomości wysłanej na adres poczty elektronicznej lub
korespondencyjny, podany przez Klienta w reklamacji, w terminie do 14
dni.
5.
Jeżeli Konsument wykonując
uprawnienia z tytułu rękojmi zażądał wymiany rzeczy
lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę,
o którą cena ma być obniżona, a Sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania
w terminie 14 dni kalendarzowych, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
6.
Klient,
który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć Produkt
wadliwy na adres magazynu wskazany w Danych Kontaktowych. W przypadku Klienta
będącego konsumentem koszt dostarczenia Produktu ponosi Sprzedawca.
7.
Klient
powinien podać w zgłoszeniu reklamacyjnym co najmniej okoliczności
dotyczące przedmiotu
reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady, żądania sposobu
doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową sprzedaży lub
oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży oraz
danych kontaktowych składającego reklamację.
8.
W
przypadku otrzymania niekompletnej reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej
uzupełnienia pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpoznania.
9.
Bez
uszczerbku dla przepisów bezwzględnie obowiązujących, Sprzedawca nie ponosi
odpowiedzialności za dostawców zewnętrznych
technologii.
10. Więcej informacji na
temat praw Kupującego można znaleźć na stronie Urzędu Ochrony
Konkurencji i Konsumenta – https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl.
11. Jeżeli Klientem
jest Przedsiębiorca, Strony wyłączają
odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
7. Odstąpienie
od umowy
1.
Jeśli w toku zakupu Produktu Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta wyraził zgodę na dostarczenie mu
treści cyfrowej w postaci zakupionego
Produktu przed upływem terminu
do odstąpienia od umowy, traci on prawo do odstąpienia od umowy zawartej ze
Sprzedawcą.
2. Z zastrzeżeniem ust. 1 powyżej, Konsument lub Przedsiębiorca
na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od umowy na warunkach
wskazanych poniżej, bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia
dostarczenia Produktu Klientowi.
3. Odstąpienie od
umowy następuje poprzez poinformowanie Sprzedawcy o swojej decyzji poprzez złożenie
oświadczenia. Takie
oświadczenie może zostać wysłane w formie wiadomości
e-mail na adres poczty elektronicznej wskazany w Danych Kontaktowych
Sprzedawcy.
4. Konsument lub Przedsiębiorca
na prawach konsumenta może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy udostępnionego na Stronie
Internetowej, po kliknięciu przycisku „Pobierz”, lub będącego załącznikiem do Regulaminu. Skorzystanie z formularza jest jednak tylko
zaleceniem, a jego niewykorzystanie w procesie odstąpienia od umowy nie
stanowi o nieważności odstąpienia.
5. Celem zachowania terminu odstąpienia od Umowy Konsument lub Przedsiębiorca
na prawach konsumenta zobowiązany jest zwrócić także bezpłatne produkty nie
będące przedmiotem zamówienia w Sklepie, otrzymane dodatkowo i nieodpłatnie w
ramach zrealizowanego zamówienia w Sklepie.
6. Konsument lub
Przedsiębiorca na prawach konsumenta powinien wysłać informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa
odstąpienia od umowy przed upływem wskazanego 14 dniowego terminu na odstąpienie od Umowy.
7. W przypadku
odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach
konsumenta wszystkie
otrzymane od niego płatności (z wyjątkiem
dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez konsumenta sposobu dostawy
innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w
Sklepie).
8. Zwrot płatności
zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały
przez Konsumenta lub
Przedsiębiorcę na prawach
konsumenta użyte w
pierwotnej transakcji, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta wyraźnie wskazał na
inne rozwiązanie.
9. Konsument lub Przedsiębiorca
na prawach konsumenta nie poniesie żadnych opłat w związku z formą
zwrotu płatności.
8. Ochrona
danych osobowych
1. W związku z
prowadzeniem Sklepu Internetowego, Administrator przetwarza dane osobowe swoich
Klientów. Dane osobowe
Klienta obejmują wszelkie informacje udostępnione Administratorowi przez Klienta w
celu zawarcia i realizacji Umowy oraz założenia Konta, a w szczególności jego dane identyfikacyjne, kontaktowe,
informacje dotyczące prowadzonej działalności.
2. Sprzedawca przetwarza dane Klienta zgodnie
z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z
dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób
fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako:
„RODO”).
3. Sprzedawca jest administratorem danych Klienta i je przetwarza je w celu:
a)
zawarcia
i realizacji Umowy oraz obsługi Klienta zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
b)
prowadzenia
rozliczeń finansowych z Klientem tytułem realizacji Umowy, a także ewentualnego
dochodzenia roszczeń od Klienta w ramach prawnie uzasadnionego interesu
administratora zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO
c)
wykonywania
obowiązków
prawnych ciążących na Sprzedawcy wobec organów
podatkowych na podstawie odrębnych przepisów zgodnie z art. 6 ust 1 lit. c
RODO;
d)
w celu
realizacji działań marketingowych w ramach prawnie uzasadnionego interesu
administratora zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO oraz zgodnie z oświadczeniami woli Klienta dotyczącymi przetwarzania
danych i komunikacji marketingowej określonymi w RODO oraz w Ustawie o
świadczeniu usług drogą elektroniczną i Prawie Telekomunikacyjnym art. 6 ust. 1 lit.
a RODO. Zgody
udzielone
Sprzedawcy w
zakresie wyżej wymienionej komunikacji marketingowej
mogą być wycofane przez Klienta w dowolnym czasie, bez wpływu na zgodność z
prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. W celu wycofania
zgody należy wysłać żądanie na adres e-mail podane w Danych
Kontaktowych Sprzedawcy.
4. Odbiorcami danych Klienta mogą być podmiot
świadczące usługi utrzymania
rozwiązań informatycznych, podmioty świadczące usługi marketingowe, podmioty zajmujące się dochodzeniem należności i obrotem
wierzytelnościami oraz ich pełnomocnicy. Ponadto dane Klienta mogą
być udostępnione na żądanie uprawnionych organów państwowych.
5. Dane Klienta są
przetwarzane i przechowywane przez okres realizacji Umowy,
a po jej wygaśnięciu do końca roku kalendarzowego, w którym wygasa Umowa, a
następnie przez okres do 5 lat lub w przypadku wystąpienia roszczeń na tle
realizacji Umowy do czasu ostatecznego ich wygaśnięcia bądź rozstrzygnięcia na
drodze prawnej.
6. Klient ma prawo żądania od Sprzedającego dostępu do Danych,
które go dotyczą, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania
oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do
przenoszenia danych. W sprawie przetwarzania danych
osobowych Klienci mogą się kontaktować wykorzystując Dane Kontaktowe
Sprzedającego. Klient
ma prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
7. Korzystanie z usług świadczonych
drogą elektroniczną może się wiązać z zagrożeniem pozyskania oraz modyfikowania danych Klientów
przez osoby nieuprawnione. Aby temu zapobiec, Klienci powinni stosować odpowiednie środki techniczne,
które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia, w
szczególności programy antywirusowe, bezpieczną skrzynkę poczty
elektronicznej oraz inne chroniące bezpieczeństwo korzystających z publicznej sieci Internet.
8. Klient zobowiązany
jest do ochrony danych dostępowych do Konta Klienta.
9. Pozasądowe
sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. Sprzedawca wyraża
zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku ze sprzedażą towarów
na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony
konfliktu.
2.
Wszelkie spory związane z usługami świadczonymi przez Sklep
będą rozstrzygane przez sądy powszechne, a prawem właściwym
jest prawo polskie.
3.
Klient
będący Konsumentem ma
możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur
dostępne są w siedzibach oraz na
stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów,
organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona
konsumentów, wojewódzkich inspektoratów inspekcji handlowej oraz pod następującymi
adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
a) http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
b) http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php;
c) http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
4. Istnieje również możliwość
skorzystania z platformy internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy
konsumentami a przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR), która dostępna
jest pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr.
10. Postanowienia
końcowe
1. Sprzedawca
zastrzega sobie prawo do wprowadzania oraz odwoływania ofert, promocji, a także do
zmiany cen produktów w Sklepie bez uszczerbku dla praw nabytych przez Klienta, w tym
w szczególności warunków Umów
zawartych przed dokonaniem zmiany.
2. Sprzedawca
zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w Regulaminie. Do umów zawartych
przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin
obowiązujący w dacie zawarcia umowy.
3. Zmiana
Regulaminu jest skuteczna w terminie 7 dni od dnia opublikowania w Serwisie.
Użytkownik ma prawo rozwiązania umowy o świadczenie Usług do czasu planowanego
wejścia w życie zmian.
4. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia jego publikacji
wskazanej w Regulaminie.
5. Niniejszy
Regulamin został sporządzony na podstawie przepisów prawa
polskiego. W sprawach
nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego.
6. Wszystkie
czynności wynikające z Regulaminu powinny być dokonywane co najmniej w formie
dokumentowej, o ile Regulamin nie stanowi inaczej.
7. Postanowienia
Regulaminu nie wyłączają możliwości powoływania się przez Klientów na
bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa regulujące
ochronę praw konsumentów.
8. Postanowienia
niniejszego Regulaminu nie wykluczają podjęcia kroków
prawnych przewidzianych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa w stosunku
do osób naruszających warunki licencji oraz prawa autorskie.
Załączniki: