Pasek wielorowkowy 6PK2385 Pasek wielorowkowy 6PK2385. Numer katalogowy części: 6PK2385. Producent części: DAYCO. Stan: Nowe. Jakość części (zgodnie z GVO): Q - oryginał z logo producenta części (OEM, OES). Liczba żeber: 6. Pasuje do pojazdów:CHRYSLER
CHRYSLER
Mercedes-Benz
OPEL
JAGUAR
SAAB
BOSCH:1987946046BOSCH:1987AE0670BOSCH:1987AE0747CHRYSLER:5097758AACONTINENTAL CTAM:6PK2380CONTINENTAL CTAM:6PK2390GATES:68476GATES:68807GATES:6PK2390GOODYEAR:6PK2387HUTCHINSON:2385K6INA:FB6PK2380INA:FB6PK2390JAGUAR:XR82811MERCEDES-BENZ:0119973492MERCEDES-BENZ:0119978792MERCEDES-BENZ:0119979742MERCEDES-BENZ:0119979792MERCEDES-BENZ:0129973692MERCEDES-BENZ:0129977092MERCEDES-BENZ:0149977192MERCEDES-BENZ:29933096MERCEDES-BENZ:A0009931396MERCEDES-BENZ:A0119973492MERCEDES-BENZ:A0119978792MERCEDES-BENZ:A0119979792MERCEDES-BENZ:A0129973692MERCEDES-BENZ:A0129977092MERCEDES-BENZ:A0149977192METZGER:6PK2385OPEL:1340283OPEL:55567786SAAB:55567786SKF:VKMV6PK2380SKF:VKMV6PK2390
Pasek wielorowkowy jest udoskonaloną wersją paska klinowego. Służy do napędu osprzętu silnika w tym pompy cieczy chłodzącej, pompy układu wspomagania, alternatora czy sprężarki klimatyzacji. Paski zużywają się w trakcie użytkowania, elementy gumowe ulegają ścieraniu, a sama guma może kruszeć i się starzeć. Na zużycie paska wpływ mają także źle ustawione albo zużyte koła pasowe. Pasek zużywa się szybciej, jeśli źle pracuje jego napinacz, powodując zbyt małe albo zbyt duże napięcie paska. Z czasem pasek ulega również rozciągnięciu, co objawia się charakterystycznymi piskami oraz wibracjami. Innymi objawami zużycia paska wielorowkowego może być pogorszenie ładowania akumulatora lub obniżenie sprawności pracy klimatyzacji. Jeśli pasek ulegnie zerwaniu, może dojść do poważnej usterki silnika, uniemożliwiając dalszą jazdę.